Blogger Widgets

Friday, December 2, 2011

kawan vs kekasih

 
hai reader.. its me again..yahh today i rajin sgt post entry kan..(ketara keboringan)....haha..
bkn boring la.. cikgu ckp ini "mengisi masa lapang".. cehhh...sgt lapang.. pdhal asgmnt dah tinggi mngunung x siap2 lg...haha
erm ne nak citer..bkn gosip tau.... tdi tgh dok blogwalking.. tiba2 trbaca satu entry yg mjadi penyebab kepada cik dyg tuk meng'postkn entry mgnai tajuk d atas..teett..erm.. kte xpyh mention la entry sapa yg bertuah sgt tu ek..hihihi..
sinopsis cerita entry yg btuah tu.. (dlm entry tu dia citer sal kawan baik dia , kwn dia tu tgh hangat berchenta skrg ne smpai lupa dgn kwn baik sendiri,..eemm kesiaan kan... ish2..)
ok for that isu.. meh kta bincangkn knpa hal sbgitu terjadi mengikut kamus hatiku.....ngee



kawan vs kekasih

siapa kawan vs siapa kekasih?
kawan : kawan ialah org yg paling rapat dgn kita.. org yg sntiasa d sisi kita susah dan senang. org yg memahami kita lbih dari diri kita sndiri, org yang sentiasa mmberi semangat kpda kita...org yg selalu menasihati kita bila kita salah and kawan jga adalah orang yang akan selalu ada untk kita..
kekasih : kekasih ialah STRANGER yg muncul dlm hidup kita tnpa kta ktahui stranger ini telah mengambil hati dan perasaan kita, stranger ini juga yang akan mmbuatkan hidup kita bahagia..  yang akan selalu menyanyangi kita dan mgasihi kita.. dia jga org yg sgt ISTEMEWA dlm hidup kita..shingga kita rasa kita xbole hidup tanpa insan bergelar kekasih ini..

sayang kawan vs sayang kekasih

kawan : bila kita sakit or ada masalah. selalu ada untuk kita.. mereka yg bergelar kawan baik akan slalu berusaha tuk mbntu kita di kala kita mghadapi masalah.. kawan juga selalu mnasihati kita krana dia kita lebih dari kekasih. knpa?.. sbb sayang kawan  melebihi sgalanya.. cthnya.. kita ada ramai kawan yg baik.. which means lagi banyak sayang yg akan kita terima daripada kawan baik kita 2.. dn kwn tu sntiasa ada d mana2 kan...manakala...
kekasih : mereka@ c dia sllu menyatakan bahawa dia sgt mnyayangi kita..kononnya I LOVE U FOREVER.. but.. knyataannya Forever yang disbutkn oleh mreka sukar tuk di realisasi kan rite?... mybe a few of them brjya mjdikan couple mreka sbgai Forever and ever dorg..but some of them xdpt nk mjanjikan apa2..janji tinggal janji... and kdg2 ada jga yg dah terlanjur..smuanya d sbbkn prktaan forever ne..krna perkataan forever mjadi suatu janji yg sia2 bg c dia..klu nak bg statistik mybe 1 dalam 1000 kan..ish2..so jgn la nak buat promise or prcaya bulat2 prkara mcm tu...igtlaa korg.. kekasih bukannya org yg konferm akn mjdi psngan hidup dunia dan akhirat korg... kita hnya bole mrancang tpi Allah SWT yg mntukan sglanya kan...



ehh... bila tgk mcm bnyak dah aku taipkn dlm entry ne..sbnrnya bnyak lg idea yg d curahkan dlm entry ne tpi. masa x meng' JELESi kita..haha..
so meh aku ringkaskan apa yg ign hatiku sampaikan sbnrnya..haha
jganla kita melupakan kwan dikala kita sedang berbhgia dgn si dia,, sbbnya syg.. nti bila korg dah kna tinggal ole c dia baru la korg tercari-cari kawan tuk mnangis kan.. lgpn hnya kawan sahaja yg bole mengubati hati dan perasaan korg dikala korg terluka.. 
dan korg bole mnangis dlm pelukan kekasih tetapi tangisan yg lebih bermakna apabila korg mnagis di bahu korg anda sndiri.. dan ketika itu kawan akan mjadi pendengar yg baik kpada kamu tnya bertanya atau memarahi kamu..mungkin korg  x merasainya skrg time2 korg bahagia ne,,,tpi nti oneday korg akan mngingati dan menyesali perbuatan korg terhadap mreka yg brglar kawan,.. im sure 100% gitu,..haha
oleh itu.........

sayangila kawan2 anda.^_^
Suatu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam sebuah kampung…
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga…
Kenapa??
Kerena CINTA itu buta…
Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga…
Kenapa??…
Kerena… KAWAN akan buat apa saja demi CINTA !!!
Di dalam telaga CINTA hilang…
Kenapa??…
Kerena… CINTA itu halus, mudah hilang
kalau tak dijaga, sukar dicari
apa lagi dalam telaga yang gelap…
Sedangkan KAWAN masih mencari-cari
dimana CINTA & terus menunggu..
Kenapa??…
Karena… KAWAN itu sejati & akan
kekal sebagai KAWAN yang setia…
So, hargailah KAWAN kita…

No comments:

Post a Comment

Blogger Templates
Ampersands & angle brackets need to be encoded.

My sepatukaca