Blogger Widgets

Sunday, December 4, 2011

Kematian ketentuan iLahi

Hai smua.. selamat malem ye..
assalamualaikumm....hehe..
mlm ne suasana hatiku sunyi sepi lps je dgr sal berita kematian sorg teman yg xla rapat sgt dgn aku.. tpi aku kenal dia.. aku slalu nmpk dia dlu time kt skola.. kiteorg sekolah rendah sma2..then sekola mngah sama2.. but yg peliknya kiteorg xprah pun bertegur spa kt skola..cma bila dah ada FB ne kn.. (teknologi di hujung jari la katakn).. kiteorg hnya prnah berhubung mlalui chat fb je..emm..sedihkannn..

tpi slama knal di d fb.. aku rasa best sgt kwn dgn dia.. tpiii skrg?>?..smuanya dah brubah...and skrg ne aku sedih dan aku myesal sbb x prnah tegur dia time kt skola.. and x pernah nak kenal dgn dia.. bkn sbb aku sombong okei..!!..uhu..

klu korg nk tau dia tu dlu bdk pandai.. aku time tu bdk yg agak2 nakal la jga.. lgpn bdak pandai mana la nak kwn dgn bdk nakal rite?.. uhu..lgpn dia dlu kt skola popular sgt.. slalu dpt award plajar cemerlang.. bestkan..aku cma dpt tgk dia dri jauh je,...

aku start berani tegur dia.. bila dia request add friend dlm FB aku.. TRkejut kott..mula2 pikir mybe dia request add friend kat aku sbb kteorg banyak mutual friend kot..ataupun sbb kteorg skola skali..uhu.. then dia pn chat gan aku.. dia tnya aku spa?.. aku xtau nk jwb ape.. tpi mybe d sbb kn aku skrg dah study kat USM.so aku brani la chat dgn dia.. klu aku ne still bdk nakal yg dlu 2.. msti aku xberani nk tegur dia kan.. kiteorg pn chat la.. dok tnya dia.. best ke dok kat Jordan ( arwah study kat jordan).. best kan dia.. dia tnya aku HOws study d USM..emm aku ckp biasa je.. well USM Pn still dlm malaysia jga..apala yg nk d bggakn sgt kn..haha..

pastu kiteorg bnyk citer time kt skola dlu.. aku malu jga nk ckp sal skola dlu.. well aku kan sedikit Invisible d klangan bdk2 pndai ne.. klu d kalangan bdk bermasalah mybe aku HOT la kan...nakal sgt kot dlu...hahaha..

apapun.. AL-Fatihah tuk arwah.. smoga Allah SWT memudahkan sgla urusannya.. and smoga beliau d tempatkan dikalangan org2 yg beriman..

Amin..p/s Aku xtau pn dia sakit slama ini.. sedihhkan.. mcm nk ngis je rasa..bila tgk profile fb dia yg dah hampir 1 semester aku x buka and xprnh cht lg dgn dia,..fuhhh... aku speechless....nd ckp dlm hati " Teruknya aku sbagai sorg kawan"...aku x smpt nk bka wall dia.. tup2.. bila buka wall fb dia.. smua kwn2 lain dok ucap AL-Fatihah kt arwah.. byngkn prsaan time tu.. sdih sgt....uhu...

okela..enough ckp sal dia.. nti aku ngiss..T_T...Uhu..
xbaik mnagis atas pmergian seseorg..sbb nti org tu susa nk tgalkn dunia sbb kita xnak lepaskan dia right..uhu..
apapun.. semua org takut akan kematian.. and sya jga takut nak mati/mninggal... sbbnya kita takut nak menghdap dgn Yg Maha Esa Allah.swt..AMalan, phala dan kbaikan yg kita lakukan di dunia ne still lg xbole nk melbihi kejahatan yg kite lakukan d dunia ni...bila igt sal mati.. hati rasa Takut.. tpi klu dah d takdirkan kite tuk pergi dlu nk wat mcmna.. hanya Allah SWT je yg tahu kan..yg pnnting kite sntiasa igt kepada-Nya...agar kite sntisa bersedia tuk mati...

p/s Org ckp... "ORG TAKUT NAK MATI, TPI NAK SGT MASUK SYURGA"..
mksd ayt tu bg aku "kite mmg takut nak mati sbb kita thu kita xcukup lg amalan tuk masuk syurga.."
apapun...AL-FATIHAH...
kla gudnight smua.. dah nk tidoo...assalamualaikum..
~sorry post kali ne xde gmbr ,..uhu

No comments:

Post a Comment

Blogger Templates
Ampersands & angle brackets need to be encoded.

My sepatukaca